Cases

Filter op:
Mobiele oplossing hybride trainingen voor Aristo

Mobiele oplossing hybride trainingen voor Aristo

De opdracht? Dagelijks maken veel bedrijven en ondernemers gebruik van de flexwerkplekken, vergader-, trainings- en conferentieruimtes van Aristo Meeting Center. Door toedoen van het Coronavirus is de vraag om vanuit huis deel te nemen aan een training of vergadering enorm toegenomen. Om aan deze wensen te voldoen was Aristo op zoek naar een flexibele en compacte oplossing waarmee de training of vergadering live uitgezonden kan worden vanuit een van de ruimtes. De belangrijkste kenmerken van deze oplossing moesten zijn: Eenvoudig in gebruik zodat iedereen er mee kan werken De oplossing moet mobiel zijn De oplossing moet met elk webinar/livestream/videoconferentie platform kunnen werken De klant? Aristo Meeting Center is een organisatie die compleet verzorgde vergaderruimtes en trainingsruimtes aanbiedt. Ze bieden een grote variatie aan ruimtes zoals flexwerkplekken, vergaderruimtes, trainingsruimtes en conferentiezalen. Aristo heeft vergaderruimtes op vier verschillende locaties door Nederland; Eindhoven, Amsterdam, Utrecht CS en Utrecht Lunetten. Aristo zorgt ervoor dat jouw focus blijft liggen op het geven van de presentatie. Ze zorgen dat alle zaken zoals catering, techniek en meubilair volledig verzorgd wordt. De oplossing?
Videobellen en vergaderen bij SIDN

Videobellen en vergaderen bij SIDN

De opdracht? Na goede ervaringen met een eerdere installatie voor SIDN kwamen zij bij ons met de vraag om ook de andere vergaderruimtes in te richten. De eerder gemaakte ruimte is voorzien van een whiteboardwand met geïntegreerd display. Daarmee kunnen eenvoudig aantekeningen worden gemaakt bij een presentatie. De vraag aan ons was om in twee andere ruimtes een zelfde oplossing te maken, maar dan met de mogelijkheid om ook te kunnen videobellen. Belangrijk hierbij was dat er meerdere videocall platforms gebruikt konden worden. De klant? Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) deelt expertise over domeinen, domeinnamen en internetgerelateerde onderwerpen en met zo’n 95 medewerkers regelen zij de registratie van .nl domeinnamen. De oplossing? In beide ruimtes hebben we gebruik gemaakt van een usb videoconferentie oplossing. In deze ruimtes hebben we de installatie ook weer verwerkt in een whiteboardwand met display in het midden. Op de tafel hebben we een touchscreen geplaatst voor de bediening. In de tafel zijn de nodige aansluitingen aanwezig. Wanneer er in de ruimte vergaderd en gepresenteerd wordt zonder videoconferentie kiest men op het touchscreen voor “presenteren”. Op het beeldscherm staat met een afbeelding beknopt uitgelegd welke kabel je aan moet sluiten. De kabels zijn voorzien van een kleur. Hierdoor is het voor iedereen duidelijk en te begrijpen. Wanneer er wel wordt gekozen voor videobellen, dan krijgt de gebruiker op het scherm te zien dat de usb kabel aangesloten dient te worden op de laptop. Na het aansluiten van de usb kabel krijgt de laptop toegang tot de camera en microfoon van de ruimte. De camera zit in  ook in het whiteboard verwerkt en kan bediend worden via het touchscreen. De microfoon hangt aan het plafond boven de vergadertafel en zorgt ervoor dat iedereen in de ruimte verstaanbaar is. Deze oplossing is ideaal voor bedrijven waar flexibiliteit in verschillende videocall platforms gewenst is. Microsoft Teams, Google Hangouts, Zoom en alle andere platforms kunnen door middel van de usb kabel aangesloten worden op de camera en microfoon.
Livestreamen en presenteren bij MessageBird

Livestreamen en presenteren bij MessageBird

De opdracht? In de presentatieruimte van MessageBird wordt wekelijks een All Hands gehouden. Hierbij worden de werknemers door de CEO op de hoogte gesteld over de vorderingen binnen het jonge en snelgroeiende bedrijf. Deze wekelijkse bijeenkomst moest zowel intern als extern live te volgen zijn voor alle werknemers. Hierbij werd de hulp van GISB ingeroepen. De belangrijkste eisen die aan de oplossing werden gesteld waren mobiliteit en de mogelijkheid om te livestreamen. De installatie moest op verschillende plekken binnen het bedrijf gebruikt kunnen worden voor recording, livestreaming en presentatiedoeleinden. Daarnaast moest de presentatie ook in andere werelddelen waarin het bedrijf actief is live te volgen zijn. De klant? MessageBird verzorgt de communicatie tussen bedrijven en hun klanten via (sms) berichten. Het bedrijf is in 2011 opgericht en het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam.  
Woonstichting ‘Thuis

Woonstichting ‘Thuis

De opdracht? Bij woonstichting ‘thuis worden veel presentaties gegeven, ze hebben hiervoor verschillende ruimtes ingericht. Er was reeds presentatie apparatuur aanwezig, echter ondervond men veel problemen met de HDMI-aansluitingen. Vandaar dat de vraag aan GISB was om dit probleem op te lossen en om enkele ruimtes van nieuwe oplossingen te voorzien. In de centrale presentatieruimte werd er gebruik gemaakt van draadloze HDMI-dongles om het beeld van de laptop op de displays weer te geven. Dit gaf echter veel storingen. Ook dit hebben we voor ze opgelost. De klant? Woonstichting ‘thuis is een verhuurder van sociale woningen in de regio Eindhoven. Ze leveren een actieve bijdrage aan een duurzame en toekomstbestendige samenleving waarin iedereen mee kan doen. De oplossing? Bestaande ruimtes In acht bestaande vergaderruimtes hebben we HDMI-aansluitingen en een knoppaneel geplaatst. Op deze manier kon men wel een goed en betrouwbaar HMDI-signaal doorsturen. Door het knoppaneel te plaatsen kan je apparatuur heel eenvoudig bedienen. Vergadercentrum Op de Van Speijkstraat is een nieuwe vergaderlocatie gebouwd, deze moest nog ingericht worden. Wij hebben hier een beamer met projectiescherm geplaatst samen met een geluidsinstallatie. Ook hierbij hebben wij een knoppaneel geplaatst, iedereen kan deze installatie bedienen. Op dit knoppaneel zitten slechts vier knoppen: aan, uit, harder en zachter.
AV apparatuur voor MS Schippers

AV apparatuur voor MS Schippers

De opdracht? Van MS Schippers kregen we het verzoek om de presentatieruimtes van nieuwe apparatuur te voorzien. De bestaande apparatuur was verouderd: Er was geen aansluiting voor HDMI laptops. Er zat flinke bromtoon in het geluid. Het beeld van de beamers bleef af en toe hangen en het beeld was niet scherp. Het inschakelen van de installatie leverde vaak problemen op door verschillende afstandsbedieningen. Aan GISB de taak om een degelijke oplossing te leveren zodat er vlekkeloos gepresenteerd kon worden. Het gaat hierbij om twee losse ruimtes die d.m.v. een verwijderbare schuifwand samengevoegd kunnen worden tot één grote ruimte. Bij grotere bijeenkomsten wordt deze wand verwijderd en moet het beeld en het geluid van beide ruimtes aan elkaar gekoppeld worden. De klant? MS Schippers is een internationaal georiënteerd familiebedrijf uit Bladel. Continu ontwikkelen ze producten en diensten waarmee de boer “beter kan boeren”. Met 350 medewerkers zetten ze zich in om het gebruik van antibiotica terug te dringen. Passion for farming! De oplossing? In de presentatieruimtes hebben wij nieuwe presentatieoplossingen geplaatst bestaande uit de volgende onderdelen: Nieuwe beamers met een full HD beeldkwaliteit. Nieuwe geluidsinstallaties met microfoon. Aansluitingen voor alle voorkomende laptops en tablets incl. een degelijke verbinding naar de beamer. Om te zorgen dat elke laptop verbonden kan worden monteerde we bij de presentatietafels een beeldswitcher. Deze schakelt automatisch naar de juist input. Eenvoudige bediening Omdat het van belang is dat de presentatieruimtes makkelijk gebruikt kunnen worden plaatsten we een knoppaneel met slechts enkele knoppen. Hierdoor zijn alle losse afstandsbedieningen overbodig. Om deze ruimtes ook aan elkaar te kunnen koppelen druk je simpelweg op de knop ruimtes koppelen. Hierdoor wordt in beide zalen hetzelfde beeld en geluid weergegeven.
Samenwerken bij MTA

Samenwerken bij MTA

De opdracht? Wij zijn in de zomer 2019 door MTA benaderd om mee te denken in de audiovisuele oplossingen voor de vergaderruimtes en de congrestrap van hun nieuwe pand in Helmond. Voor de vergaderruimtes was er behoefte aan whiteboards en presentatiemogelijkheden. Belangrijk daarbij was dat het gebruiksvriendelijk moest werken, en dat men graag met meerdere laptops tegelijk wilde kunnen presenteren op een beeldscherm. Voor de congrestrap was de opdracht om een beamerinstallatie te plaatsen. Het was van belang dat er ook in een lichte ruimte een helder beeld tot stand gebracht kan worden. Ook was er behoefte aan een geluidsinstallatie met microfoons. Uiteraard hebben wij dat voorzien van een super eenvoudig bedieningspaneel. De klant? MTA is een innovatief high-tech mechatronica bedrijf gevestigd in Helmond. Ze creëren en produceren mechatronische machines en systemen. Onlangs hebben zij een nieuw pand betrokken in Helmond, een indrukwekkend mooi pand! De oplossing?
Presenteren bij Franciscushuis Den Bosch

Presenteren bij Franciscushuis Den Bosch

De opdracht? In samenwerking met Jeroen Maas van Maas elektro hebben wij een mooie opdracht uit mogen voeren in het Franciscushuis van het San Damiano klooster in Den Bosch. In deze zaal worden veel presentaties gegeven. Het verzoek was om de bediening zo simpel mogelijk te maken. Er was behoefte aan een nieuwe beamerinstallatie alsmede een geluidsinstallatie met microfoon. In deze zaal komen ook veel ouderen met een gehoorapparaat, daarvoor was een ringleiding gewenst zodat alle muziek spraak verstaanbaar zouden zijn. De klant? Het San Damiano stadsklooster in Den Bosch is een klooster waarin gelovigen uit verschillende orden samen wonen. Zij leven ieder volgens hun eigen regels, maar toch onder één dak. Het klooster beschikt over diverse ruimtes die verhuurd worden voor vergaderingen en bijeenkomsten, voor groepen van 2 tot 80 personen.
Pius X-College Bladel

Pius X-College Bladel

Inmiddels zijn we een aantal jaren verbonden aan het PIUS X-College in Bladel als leverancier. We voorzien hen van advies, installatie en onderhoud aan de AV apparatuur. Met name op het gebied van de aula’s komt er best wel wat aan techniek bij kijken. In deze case laten we je dat zien. Techniek in de aula’s van een school. In de zomer van 2019 namen wij Wim van de Pas en Marijn Verspeek mee naar een referentieproject op de Technische Universiteit Eindhoven. Hier hebben we laten zien waar we sterk in zijn; het super gemakkelijk maken van techniek in een presentatieruimte. Dat was precies waar het Pius X-College naar op zoek was! Op het Pius X-College worden in de aula’s wekelijks meerdere presentaties gehouden waarbij gebruik wordt gemaakt van een beamer, verlichting en microfoons. Probleem was alleen dat de techniek verouderd was en uit allemaal losse onderdelen bestond. Dat wilde men in de toekomst graag opgelost hebben. Elke conciërge moet snel en eenvoudig een presentatie klaar kunnen zetten, zonder gedoe! Enkele keren per jaar worden er in de aula’s evenementen gehouden, waarbij externe licht- en geluidsbedrijven “in willen prikken”, op de installatie van de school. Het was belangrijk dat dit mogelijk was, maar wel op een manier die zo idiot proof mogelijk was. Dat hebben we voor ze geregeld! We hebben dus eigenlijk een oplossing voor simpele doordeweekse presentaties met beamer en microfoon aangelegd én een oplossing voor uitgebreide presentaties met verlichting, meerdere microfoons en projectie. Dit lijkt wellicht eenvoudig, maar er komt nogal wat bij kijken.
Narrowcasting voor Simac

Narrowcasting voor Simac

De opdracht? We kregen van Simac het verzoek om hun interne communicatie te professionaliseren. De wens was om content d.m.v. displays verzorgd en overzichtelijk binnen de gehele organisatie kenbaar te maken. De klant? Simac is een gerenommeerd technologiebedrijf voornamelijk actief in de Benelux en Midden-Europa. Ze leveren een breed scala aan generieke IT-diensten en focussen zich vooral op het ontwerp, implementatie en beheer van IT-infrastructuren. Daarnaast ontwerpen, bouwen en leveren ze branche specifieke en oplossing gerelateerde oplossingen. Simac is op verschillende plekken in het land gevestigd. Zo mochten wij voor alle filialen een oplossing aanbieden. De oplossing? Wij hebben voor deze opdracht het narrowcasting platform van Leftclick geïmplementeerd. Hierdoor is het mogelijk om vanaf over in de wereld content en berichten te plaatsen op alle displays in de vestigingen. Verwelkomen bezoekers Voor het welkomstscherm in de entree hebben we een koppeling gebouwd naar het agenda systeem van Simac. Zo worden de afspraken in de bezoekersagenda weergegeven op het scherm. Hierdoor worden alle gasten automatisch netjes welkom geheten op de afgesproken tijden.
1 2 3 4